Week 1: Een week met uitdagingen en resultaat

Zoals beloofd een wekelijkse update van mijn afvalproces. Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, de eerste week zit erop en het viel niet mee!
Waarom niet? Dat zal ik je vertellen. 

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties die ik afgelopen week op mijn blog heb mogen ontvangen! Dit zorgt voor extra motivatie

Laten we eerlijk zijn, het viel niet mee

  • Het begon met een personeelsuitje van het werk.
  • 2 dagen logeren met de kinderen bij mijn schoonouders. Hun regelde het eten.
  • Gezien de zomerse temperaturen 2 dagen barbecueën
  • 1 verjaardag
  • Onverwachts bezoek -> eten halen en dat werden frietjes

Hoe mijn week is verlopen? 

Ik zal je meenemen in mijn week en de keuzes die ik heb gemaakt.
Het begon met het personeelsuitje. Een van mijn tips is om qua eten zo veel mogelijk te plannen om goed voorbereid aan de slag te gaan.
Uit ervaring wist ik natuurlijk dat er veel Hugo was ingeslagen en dat er Chinees gehaald zou worden op het personeelsfeest

Ik maakte de volgende afspraken met mijzelf:

  1. Van te voren goed eten, zodat ik niet uitgehongerd mijn hele bord met ongezonde Chineese lekkernijen zou vullen.
  2. Mijzelf alle alcohol ontzien op zo’n gelegenheid vond ik te extreem. De afspraak: ik drink Hugo afgewisseld met water. Maar ik drink maximaal 3 Hugo.
  3. De locatie ligt op ongeveer 8 km van mijn huis. Ik ga op de fiets om zo in beweging te zijn.

Wat is het geworden?
Ik ben met de fiets ernaar toe gegaan, maar terug op de fiets was het te laat en te donker. Dus ik ben met een collega met de auto terug gekomen. Ik heb de Hugo afgewisseld met Cristal clear of water.  Maximaal 3 glaasjes? Laten we zeggen ‘het is wat meer geworden’. Qua eten heb ik vooral veel groente gegeten met een beetje rijst en niet te veel vettige sauzen.

De dag erna baalde ik natuurlijk. Ik had te veel gedronken, maar moest de fiets nog halen. Om het te compenseren ben ik gaan hardlopen en met de fiets terug. Dit was wel een uitdaging maar het is gelukt! Dus ik mocht weer even trots op mijzelf zijn.

Heerlijk hardlopen in het Heuvelland 

Tijdens het logeren bij mijn schoonouders heb ik gewoon meegegeten. Je gelooft het niet maar we aten alweer chinees. Ook deze keer heb ik weer bewuste keuzes gemaakt.
Dat weekend zijn wij ook naar 30 meter hoge Wilhelminatoren in Valkenburg geweest. Deze ben ik opgelopen i.p.v lui met de lift te gaan. Extra beweging is goed voor je! Daarnaast ben ik ben ’s morgens voordat het echt te warm werd 5 km door het heuvellandschap gaan hardlopen. Dit kan ik iedereen aanraden!

Zomer BBQ & onverwacht bezoek

De barbecues waren gelukkig bij ons thuis dus hier had ik meer controle over.  Ook deze keer gingen we voor de gezonde BBQ. Lees hierover in mijn blog over de barbecue tips.
Op de verjaardag had ik de keuze uit een taart met slagroom of kersen vlaai. Het werd een stukje kersenvlaai. Je hoeft niet alles te laten staan om af te vallen. Het vinden van de balans is van groot belang. Eet je ’s middags een stukje taart dan compenseer je dat weer met je avond eten of met een sportieve activiteit.

Als laatste kwam de onverwachte mee-eter. Het werd de frituur. Daar heb ik rauwkost met tonijn besteld en een paar frietjes gegeten. Ook ben ik naar de fitness geweest voor een cardio training. Hardlopen lopen buiten bevalt me nu niet met deze hitte van + 35 graden. Mijn tip: ga heerlijk fitnessen in de airco, lekker 18-19 graden.

Het was een uitdagende week en ik moet eerlijk bekennen dat ik dacht dat ik was aangekomen, maar er is zelfs iets van af.

Wil je mij volgen en aanmoedigen?

Mijn gewicht is momenteel 66.8kg -0.3kg en mijn BMI is nu 25.8 Ik ben er blij mee en heb geen spijt van mijn keuzes. Op naar de volgende week!

Met regelmaat zal ik op mijn website en Facebookpagina blogs posten over mijn ervaringen.
Ook kun je dagelijks mijn verhaal volgen via Instagram:https://www.instagram.com/jennifervoedingenmeer/

Wish me luck – Jennifer

Geef een reactie