Week 4: Het eerste doel is behaald!

Ik ben nu 4 weken bezig met het creëren van een gezonde en actieve levensstijl. Graag vertel ik je meer over deze week. Ik kan al verklappen dat ik mijn eerste doel heb behaald! Én ik heb de balans  gevonden, lekker gesport en mijzelf en het gezin verwend met frietjes! Lees je mee?

Sportieve start

Ik weeg mij iedere zaterdagochtend om mijn voortgang bij te houden. Ik hou de zaterdag dan ook aan als start van een nieuwe week. Deze week is sportief begonnen.  Ik was het hele weekend aan het werk bij Laco Nederweert en ben beide dagen met de fiets naar mijn werk gegaan. Het weer was goed dus dat was perfect. Een enkele rit is ongeveer 8 km en zorgt dus voor voldoende lichaamsbeweging per dag.

Voor dinsdag stond nog steeds de bekende deal met mijn zoon Rowen. ‘Mama gaat eerst even alleen sporten en daarna gaan we samen zwemmen.’  Volgende week moet Rowen weer naar school dus dit zou de laatste keer zijn deze vakantie. Zo hebben we ook weer kunnen oefenen met borstcrawl en samen lekker gezwommen.

De schijf van drie

Om de juiste balans in mijn leven te vinden maak ik gebruik van het schijf van drie model. Dit model breng alle aspecten van gezond bewegen bij elkaar. Mensen die leven en bewegen volgens dit model behouden gemakkelijker een goede gezondheid, verbruiken meer energie in rust, blijven gemakkelijker op gewicht, hebben een hogere weerstand, kunnen gemakkelijker tillen, voelen zich vitaler, hebben een goeie conditie, behouden sterkere botten en houden een goede spierkracht waardoor ze gemakkelijker belasting aan kunnen en minder snel blessures, rugklachten of RSI oplopen.

Op zoek naar de juiste balans

Het was even zoeken naar de juiste balans maar die heb ik gevonden. Mijn vaste sportdagen zijn nu woensdag, donderdag en zaterdag.

Op woensdag sport ik voordat ik aan het werk ga. Dit is vrij kort want ik heb niet veel tijd. Donderdagavond laat ga ik aan de slag als de kinderen in bed liggen. Op woensdag en donderdag doe ik een cardio training met core en of balansoefeningen. Op zaterdag een hardlooptraining. Volgende week zaterdag is weer de eerste hardlooptraining. Ik heb er al zin in!

Wanneer de school van mijn kinderen weer begint gaan we ’s morgens op de fiets een s ’middags met de fiets of lopende met Era in de buggy. Genoeg beweging zo lijkt mij!

Frietdag

Ik ben nu 4 weken bezig met het creëren van een gezonde en actieve levensstijl. Naar mijn idee mening tijd voor een frietdag. Soms moet je jezelf ook iets gunnen. Ik maakte wel een gezondere variant van de frietdag. Ik heb frietjes in de oven gemaakt. I.p.v. van een snack heb ik een beenham erbij gemaakt en veel groente. Komkommer uit eigen tuin, cherrytomaten en sperziebonen. Smullen maar!

Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat als het ritme van school en werk terugkomt.
Houd ik het gezonde patroon vol of val ik (tijdelijk) terug in het oude patroon? We gaan het zien. Ik ga in ieder geval vol goede moed en enthousiasme beginnen aan week 5.

Yes mijn eerste doel is behaald

Mijn resultaten 64.1kg (-0.9kg)
BMI 24.7 Yes mijn eerste doel gehaald!
Buikomvang 84 (-1 cm)
Tailleomvang: 73 (-2 cm)

In 4 weken tijd ben ik precies 3 kilo kwijt en dat nog wel nu het nog vakantie periode is!
Je kunt mij volgen via: via Instagram: https://www.instagram.com/jennifervoedingenmeer/

Geef een reactie