Een gezonde start

Naar aanleiding van de de tweede challenge van de Summer Proef weken schrijf ik deze blog.
De Summer Proef Weken lopen van: 10 april t/m 24 juni 2018.

Gedurende 10 weken houden we 10 challenges die jou voorbereiden op een summerproef resultaat!

De challenge van deze week is: Een gezonde start.

jennifervoeding en meer summerproef

Start je dag met een ontbijt

Ontbijten zorgt voor nieuwe energie na de nacht en brengt de spijsvertering op gang. Een goede spijsvertering zorgt voor een goede stofwisseling. Deze is cruciaal bij een afvalproces. Begin dan ook vroeg op de dag met eten. Sla dus nooit je ontbijt over. Een ontbijt zorgt er voor dat je je beter kan concentreren en minder snel trekt hebt in tussendoortjes.

Een gezond ontbijt

Een ontbijt levert ongeveer 300 tot 400 kcal. Variatie is erg belangrijk. Je kunt variëren in broodbeleg, maar het blijft een boterham. Eet ook eens iets anders.

  • Volkoren ontbijtgranen zonder toegevoegd suiker en zout, zoals havermout en muesli (havervlokken, met gedroogd fruit en eventueel noten).
  • magere of halfvolle zuivel, zoals een glas melk erbij of yoghurt met fruit en muesli.
  • fruit, bijvoorbeeld plakjes banaan of appel voor je brood, fruit door je muesli met yoghurt of gewoon los.
6 tips
  • Eet je ontbijt vroeg op de ochtend. Liefs binnen 30 min na ontwaken.
  • Heb je écht moeite om ’s ochtends vroeg te eten? Begin de dag met iets kleins en eet de rest iets later, maar wel voor je tussendoor moment.
  • Neem de tijd om rustig van je ontbijtje te genieten. Als je in een hoog tempo je ontbijt naar binnen werkt proef je amper wat je aan het eten bent.
  • Zet de wekker een kwartiertje eerder als het je steeds niet lukt om te ontbijten. Als je houdt van zo lang mogelijk in bed blijven liggen, maak dan je ontbijt de avond ervoor en leg het in de koelkast.
  • Als je ’s ochtends niet zoveel trek hebt in een boterham kun je ook proberen of iets anders er wel ingaat, zoals havermoutpap of yoghurt met muesli en fruit.
  • Goed voorbeeld doet goed volgen. Ook kinderen hebben baat bij een goed ontbijt. Eet daarom in alle rust met kinderen aan tafel. Om tijd te besparen, is het handig om de tafel al ’s avonds te dekken. Dan hoef je alleen nog de gekoelde producten uit de koelkast te pakken.

Ga jij samen met mij de uitdaging aan?
Start met de Summer Proef weken. Lees hier meer informatie over mijn actie! 

Geef een reactie